Ideális percenkénti zsírégetés. Miért szükséges kardióznod és milyen pulzusszámon végezd?! | Peak Man

Mi az a „zsírégető pulzus”?

Az öt célpulzus zóna Sokan használják a pulzuskontrollos edzést, edzésmódszereket, sokan csak tervezik még a használatát, sokan talán ideális percenkénti zsírégetés használják, hogy maximálisan tisztában lennének a hatásaival.

Így úgy gondoltam hasznos lehet ennek az összefoglalása: az öt célpulzus zóna.

ideális percenkénti zsírégetés

A célzott mérés során mért maximális pulzusszám ismeretében a Karvonen-metódus segítségével megállapíthatjuk a mozgás során ideális pulzusszámot pl. A Karvonen-formulára vonatkozóan íme egy online kalkulátor amit használni tudtok. Ideális a mozgás kezdetén bemelegítéskor, valamint a végén, az izmok által termelt salakanyagokat eltávolító levezetés során.

ideális percenkénti zsírégetés

A mérsékelt erőfeszítéssel járó mozgás ideális alakformáláshoz, de hosszabb távon másfél óra után növeli az állóképességet is. Ebben a zónában szinte bármennyi ideig lehet futni. Az izmok egyre hatékonyabban használják fel az izomrostokban lévő cukrokat.

ideális percenkénti zsírégetés

A zónában végzett edzés segít, hogy hosszabb ideig gyors ütemben pl. Ugyanakkor 45 percnél tovább nem ajánlott a zónában mozogni. A zónában végzett rövid, ismétlődő szakaszokból álló edzéssel fokozható a teljesítmény egy meghatározott távon pl.

ideális percenkénti zsírégetés

Ezen kívül a szervezet jobban regenerálódik majd intenzív mozgást követően. Ajánlatos, hogy zónában végzett szakaszok ne tartsanak tovább 5 percnél, és a szakaszok együttes ideje ne haladja meg a 45 percet!

ideális percenkénti zsírégetés

A zsírégető zónában szinte bármennyi ideig lehet futni Max. Csak szakaszos edzés keretében, rövid ideig 15 másodperc - 2 perc tartózkodjon a zónában, melynek előnyei hasonlóak az előző zónához.

Minél inkább sorolja valaki magát a kezdő kategóriába, annál inkább a rövidebb időtartamok, szakaszok javasoltak.

ideális percenkénti zsírégetés

Ez azonban nem eléggé megbízható, mivel a maximális pulzusszám csak a kor előrehaladtával csökken, a maradék pulzusszám pedig az edzés hatására.

További a témáról